keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

Lievästi pettyneissä tunnelmissa

Meni kyllä kulunut viikkokin vahvasti Suomalaisessa seurassa!



Milloin oltiin puistossa ja milloin meillä porukalla. Itse kyllä jäin tämän kuvan oton jälkeen kotiin nukkumaan ja valmistautumaan kiireiseen työvuoroon :D



Oon tosi kauan halunnut olla kahvilassa töissä (en tiskaamassa vaan ihan siellä kahvilan puolella...) Vihdoin ilmoittauduin barista-kurssille toiveet erittäin korkealla jos vaikka pääsisin vaihtamaan uraa sen jälkeen. Noh, kurssi kesti 4 tuntia ja maksoi 125 dollaria ja sain koko kurssin aikana tehdä _YHDEN_ kahvin !!! Meitä oli 15 kurssilaista ja 1 kahvikone enkä ole pitkään aikaan ollut näin pettynyt. Yhden kahvin perusteella sain sitten diplomin, että tässä sitä nyt ollaan barista sitten. Voin kyllä kertoa että harmittaa aivan älyttömästi.




Meidän Suomalainen kaveri-pariskunta lähti tänään farmille muutaman sadan kilometrin päähän ja oon jo ihan hukassa että mitä mä muka nyt teen töiden jälkeen :D Onneksi eilen vietettiin superkiva päivä vielä yhdessä!




Meidän missio oli löytää simpukka-rapuja ja lopulta Santeri löysi pari ihan minimaalista tyyppiä.





Tässä koitan miettiä mihkä sitä hakisi seuraavaksi töihin kun valehtelematta ei toi tiskaus enää hirveän monta viikkoa maistu. Kahvilan omistaja todellakin kysy mua tarjoilemaan ja sanoin että todellakin kiitos, johon manageri nauroi päin naamaa ja totesi "sua ei keittiöstä pois päästetä". Vissiin oon sitten niin hyvä tiskaaja ettei mahdollisuuttakaan vaihtaa hommaa saman puljun sisällä. Uusia tarjoilijoita on mun jälkeen tullut varmaan 7. Lievästi sanottuna on aika pettynyt olo kun vähän haluaisi edetä johonkin suuntaan ja kerätä kokemusta. Ja kuulemma en saa myöskään harjoitella barista-taitoja paikan kahvikoneella. Noh eiköhän tämä tästä, edelleen positiivinen olen siitä, että ainakin mulla on duuni ja rahaa tulee tasaseen tahtiin :)

2 kommenttia:

  1. Se on kyllä pyllystä kun kokemusta ei saa muutaku tekemällä ja jos ei edes päästetä tekemään 😑

    VastaaPoista
  2. Saaks kysyy et mitä palkkaa siitä tiskarihommasta saa? 😮

    VastaaPoista

Jätä ihmeessä kommenttia, palautetta, terveisiä tai mitä vaan :)