lauantai 27. helmikuuta 2016

Lushalicious



Tänään haluttiin mennä vielä (tällä erää) vikaa kertaa Brisbanen keskustaan. Mä olen ollut flunssassa nyt kolmatta päivää, mutta täällä lämpimällä ilmalla on ihan sama hikoanko meidän huoneessa vai käynkö pyörähtämässä keskustassa. Kyllä tässä onneks ollaan jo voiton puolella :)


Eetu on jo jonkun aikaa puhunut hummeri hodareista ja piti niitä nyt sitten tietty mennä maistamaan! Paikka oli pienen kokoinen, hipster tyylinen cocktailien ja pienten mutta hintavien ruoka-annosten mekka. Ollaan tosi säästeliäästi syöty ja etsitty halpoja ruokapaikkoja, joten päätettiin nyt kerrankin repäistä ja mäkin riipasin lasillisen valkkaria pitkästä aikaa ja ihan keskellä päivää :D !


Otettiin molemmat ne hummerihodarit ja jälkiruuaksi suklaa-mascarpone juttu. Hodarit oli hyvän makuisia, mutta 18 dollaria pikku sämpylöistä on aika suolanen hinta. Myös jälkkärillä oli hintaa 14 dollaria.



Kaikenkaikkiaan päätettiin koko paikalle ja ruualle antaa 3/5. Paikka oli viityisä ja henkilökunta mukavaa. Ruoka oli hyvää mutta ei mitenkään tajunnanräjäyttävää + tosi hintavaa. Kyseessä oli siis ravintola nimeltä the Apo.





Käveltiin raflasta takaisin keskustaan Brisbanen kaunista joenvartta pitkin





Mä olen koko reissun kuolannut Lushin kosmetiikka ja ihonhoito-tuotteita ja mun piti ostaa niitä vasta kun vanhat loppuu, mutta huonoksi onneksi meidän seuraavassa paikassa eli Darwinissa ei ole ollenkaan kyseistä liikettä :(


Lush on siis tuotemerkki, joka valmistaa tuotteita eettisellä tavalla luontoa tuhoamatta (vuoroviljely,luomua, luotettavat OMAT viljelykset), ilman eläintestauksia, ilman ihmiselle haitallisia lisäaineita (paljon tuotteita myös kokonaan ilman lisäaineita!), vegaaneja ja siis niin täydellisen tuoksuisia tuotteita (myös tuoksut on luonnollisista aineista) !! Suurin osa tuotteista on myös ilman pakkausta, tai pakkaus on valmistettu 100% kierrätetystä materiaalista ja se on myös täysin kierrätettävissä käytön jälkeen. Jo näiden puheiden jälkeen olin ihan myyty ja mun oli PAKKO päästä kokeilemaan niitä itse.


Ainiin, kaikki tuotteet on myös käsin tehty ;)

Päätin heti ostaa näitä pala-tuotteita, sillä ne on käteviä matkustettaessa. Shampoolle (oik.) luvataan jopa 80 pesua! Nämä pala-shampoot on varmaan yksi Lushin suosituimpia tuotteita, ja niitä kehutaan ihan älyttömästi. Mulla yleensä shampoissa on se ongelma, että ne ei vaahtoa tarpeeksi ja niitä pitää lutrata ihan älyttömästi että saa tämän paksun tukan puhtaan tuntuiseksi. Kyseisen shampoon luvattiin täyttävän tämän vaatimuksen heti.
Lisäksi ostin tietysti hoitoaineen (vas.) sekä suihkussa käytettävän vartalovoin.


Oon jo jonkun aikaa vannonut Foreverin aloe vera ripsarin nimeen, sillä se on ainoa ripsari jota olen voinut käyttää jokapäiväisesti ilman ärtyneitä, kuivia ja kutisevia silmiä. Epäonnekseni sen toimituksessa oli viivästyksiä enkä saanut sitä lisää ennen reissua. Nyt lähteekin sitten testiin Lushin luonnollinen ja myrkytön ripsari!


Lushin kuvastossa on lueteltu kaikkien tuotteiden KAIKKI valmistusaineet ja vihreällä värillä on kirjoitettu luonnon omat ainesosat ja mustalla mahdolliset synteettiset aineet, jotka kuitenkaan eivät ole ihmiselle haitallisia. Toivon todella että tuotteet on yhtä hyviä kuin olen monilta kuullut, nimittäin jos näin on, on Lush löytänyt taas yhden pitkäaikaisen asiakkaan! 

1 kommentti:

  1. Ompas hauskoja noi palatuotteet. Eihän toi oikeenpuolimmainen edes muistuta millään tapaa shamppoota?! 😄 Oliko hyviä?

    VastaaPoista

Jätä ihmeessä kommenttia, palautetta, terveisiä tai mitä vaan :)