maanantai 30. toukokuuta 2016

Ensimmäinen sairaalareissu koettu

Perjantaina oltiin molemmat Eetun kanssa töissä ja heti työpäivän jälkeen pakattiin kamppeet, siivottiin ja saatiin Eetun kavereilta kyyti uuteen kämppään. Siellä heitettiin vaan kamat huoneeseen ja lähdettiin keilaamaan!



Keilapaikka oli ihan järkyttävän iso ja siellä oli mahdollisuus pelata myös megazonea, syödä, juoda, pelata biljardia, oli myös jokin kiipeilypaikka ja paljon muuta. Tahdon ehdottomasti mennä myös uudestaan!


Meitä oli siis minä, Eetu, Eetun kaks kaveria ja toisen niistä tyttöystävä.


Mä menin keilauksen jälkeen kiltisti nukkumaan koska mulla oli lauantai aamulla töitä. Lauantaina töiden jälkeen vasta purin kiireesti kaikki tavarat ja olin sopinut lähteväni parin suomalaisen tytön kanssa yksille. Löydettiin siis toisemme facebookista ja sovittiin että nähtäis ihan suomalaisten kesken. Meidän seuraan liittyi myös yksi suomalainen pariskunta ja oli tosi kiva vaihtaa kokemuksia suomesta ja ausseista! Myöhemmin Eetu tuli myös kaverinsa ja kaverinkaverien kanssa ja meitä olikin aika iso porukka lopulta koossa :) 


Tämän kyseisen illan aikana mulla särki jalkaa ihan älyttömästi! Se turposi ihan järkyttäväksi ja siinä oli märkivä haava. Kävelystä ei tullut mitään ja polttava kipu kiiri kokoajan ylöspäin jalkaa. Yön nukuin jalka koholla ja menin kuitenkin aamulla ontuen töihin ja jalka turpoili ulos kengästä. Tiesin että mun on pakko päästä sairaalaan ja heti työpäivän jälkeen saatiin kyyti päivystykseen. Siellä tutki 3 lääkäriä ja pari hoitajaa ja ketään ei tiennyt mikä mulla on. He sanoi että normaalissa tilanteessa he heittäis antibiootit kouraan ja lähettäis kotiin, mutta koska mulla on reuma ja paljon historiaa sen kanssa, niin he ei uskaltanut lähettää mua kotiin. Toi jälki ja tulehdus on niin lähellä nilkkaniveltä että ei hyvä juttu. Halusi pitää mut yön siellä sairaalassa mutta saatiin sovittua että pääsen kotiin ja tulen sitten aamulla takaisin. Otettiin verikokeita ja sain antibioottia suoraan suoneen.


Olin tänään maanantaina tietysti pois töistä ja menin heti aamulla takaisin sairaalaan. Turvotus on vähän laskenut ja jalka näyttää paremmalta jo. Sain antibioottireseptin ja jos tilanne pahenee niin menen takaisin sairaalaan.


Se täytyy kyllä sanoa että sain ihan älyttömän hyvää hoitoa! Oon saanut tosi huonoa hoitoa elämän aikana ja myös tosi hyvää ja tää ylsi ihan sinne top 3 joukkoon. Päivystyksestä pääsi etenemään tosi nopeasti, lääkärit oli ihan TODELLA mukavia. Otti kaikki asiat huomioon ja eivät vähätellyt mun kertomuksia tai mun ajatuksia ja toiveita. Kokoajan tseikkaili mua ja varmisteli että kaikki on hyvin. Ihan täydet pisteet kyllä! Ja tässä parasta on se, että Suomella ja Australialla on terveydenhuolto sopimus jolla Suomen kansalaiset saa samalla tavalla ilmaista hoitoa Ausseissa ja päinvastoin. Heti kun saavuttiin aikoinaan Brisbaneen hankittiin paikallinen kela-kortti jolla hommat luonnistuu ja sitä vilauttaen hoitui nämä hoidot! Eli isot kiitokset Royal hospital Darwinille (y) Nyt mä vaan lepäilen tota jalkaa ja toivotaan että kaikki menee säikähdyksellä ohi. Edelleenkään en tiedä onko mua purrut joku, tullut haava mikä on tulehtunut vai mikä tää juttu on mutta pääasia että menee ohi. 

Tässä on huvittavaa se, että aina kun olen reissussa joudun sairaalaan tai ainakin saan aina jonkun taudin tai jälkitaudin Suomeen palatessa. Ja siis jokaikiseltä reissulta AINA. Nyt meni yllättävän kauan ennen ensimmäistä sairaalareissua :D

1 kommentti:

  1. Mulla oli marraskuussa yksi ystävä ausseissa ja sil tuli ihan samanlainen jälki jostain 😮 Sai vissii kans antibiootit kouraa ja ikinä ei selvinny et mikä oli.. ne on varmaa ne ötökät, joita näyttää siellä riittävän 🙈

    VastaaPoista

Jätä ihmeessä kommenttia, palautetta, terveisiä tai mitä vaan :)